Jak využívat možnosti psychowalkmanu

Konfekční programy se vyvíjely z experimentálních programů používaných na špičkových pracovištích klinické psychologie.

Programy psychowalkmanů se podle funkčnosti dělí do těchto skupin:
Relaxační programy určené k rychlému psychosomatickému uvolnění a následnému návratu k další činnosti.
Relaxační programy určené k hlubokému uvolnění, celkovému útlumu a k uvedení do spánku.
Relaxační programy určené k psychickému rozptýlení a zábavě.
Relaxační programy určené k efektivnímu učení se (superlearning)
Programy určené k dobití energie a rychlému nabuzení.
Programy určené k experimentálním sondám do vlastního nitra a tím k dokonalému sebepoznání.

Délka vstupní fáze bývá 5-7 minut. Délka cílové fáze závísí na druhu účinku, který má vyvolat a od času uživatele. Může trvat od 8 minut až několik hodin. K rychlé relaxaci se používá krátké sezení, k relaxaci na konci dne a fixaci účinků 40 a více minut.

Při spuštění nebo ukončení programu se používá efekt pozvolného zesílení nebo zeslabení světla i zvuku, předchází se tak lekavé reakci a šoku hlavně na konci programu.

Podle schopnosti se stimulovat rozdělujeme uživatele na 4 kategorie:
dobrý, rychlý – dosáhne stimulace při prvním sezení – mladý, zdravý člověk
dobrý, pomalý – dosáhne správné stimulace po 20 sezeních
špatný, rychlý – je to cholerik, s různými bloky s neuropatologickými příznaky, nesnese akustické efekty ani blikání pomalé, rychlé.
špatný pomalý – většinou osoba s nízkým IQ pod 90 bodů (duševní poruchy, dědičné zatížení, úrazy hlavy), nemá psychologické bloky, ale bez terapeuta nemůže využít stimulaci pro zlepšení svého stavu.
 
Možnosti využití:
Relaxace a hypnóza
Snížená schopnost učení (převážně u dětí a mládeže)
Zmírňování kognitivních disfunkcí způsobených zraněním hlavy
Poškození mozku v důsledku aneuryzmu a nárazů
Zmírňování bolestí
Zubní bolest
Zmírňování tlakových bolestí hlavy
Využití AVS při EEG neurofeedback terapii poruch pozornosti
Zmírňování migrénových bolestí
Post-menstruační syndrom
Indukování hypnotických stavů
Zlepšování paměti
 
Může se kombinovat několik programů. Některé možnosti je nutné konzultovat s lékařem a to hlavně v kombinaci s EEG analýzou při terapii následujících poruch: Autismus, dětská sexuální a fyzická traumata, válečné trauma, klinické deprese, bipolární poruchy, závislost na alkoholu, fyzické poranění hlavy, poruchy pozornosti i hyperaktivity.


Učení
když místo učení přemýšlíte o něčem jiném, zvolte si program určený na zvýšení koncentrace. Postupně přeladí váš mozek do hladiny horní alfa, anebo beta, ve kterých se člověk učí mnohonásobně rychleji.
Mimo individuálního používání je tato metoda populární i v jazykových školách při zrychlených kurzech.
Další možnosti:
celkově zvyšují psychickou výkonnost
zbaví vás trémy
navozují stav vrcholné koncentrace použitelné pro fyzický či psychický výkon
usnadňují a urychlují učební proces
pomáhají u dysfunkcí a hyperaktivity
zvyšují celkovou psychickou výkonnost
Vědecké výzkumy dokazují, že audiovizuální stimulace v určitých frekvencích zvyšuje IQ i intelektuální funkce a více synchronizuje mozkové hemisféry.
 
Relaxace
Jestliže jste v poslední době ve stálém stresu a nechcete si „pomáhat“ alkoholem nebo jiným podobným způsobem, je relaxační program přesně tím pravým. A navíc po něm není žízeň. Přirozenou formou světelně zvukové stimulace se zvyšuje produkce mozkových vln alfa a theta, které umožňují rychlé dosáhnutí hlubokého uvolnění.
Účinky stimulace jsou často přirovnávané k meditaci.
Další účinky:
podobně jako spánek regeneruje organismus
urychluje léčbu především psychosomatických onemocnění při pravidelné aplikaci
zvyšuje sexuální apetenci
zmírňuje bolesti
uvolňuje do organismu hormony, které způsobují pocit blaha a spokojenosti
snižuje vyšší krevní tlak
zvyšuje schopnost přijímat nové poznatky – učit se
zlepšuje soustředěnost
zvyšuje imunitu
Pravidelným používáním zjistíte, že si jste více vědom toho,jak se cítíte a jak reagujete, a že se rychle můžete dostat do hluboce uvolněného stavu.

Relaxační cvičení
Sezení s přístrojem je dobré spojit se cvičením. Neobávejte se, když nedosáhnete okamžité výsledky. Nejlépe je začít s pěti až deseti minutami denně a po několika týdnech se propracujete k dvaceti až třiceti minutám.
Klíčem k maximální účinnosti je pravidelné používání. K dlouhotrvajícímu užitku si slibte cvičit každý den i kdyby to mělo být jen pár minut. Zjistíte, že výsledky přijdou po několika týdnech.
Věnujme pozornost hlubokému dýchání
Udělejte si právě teď chvilku na zjištění vašeho dýchacího modelu. Jestliže jste pod tlakem, budete mít sklon k rychlým nádechům a výdechům z hrudníku.
Jen uvědomění tohoto faktu může mít za následek, že se vaše dýchání stává hlubší a uvolněnější. Redukce psychického stresu se zvýší, když se naučíte dýchat, abyste dosáhli uvolnění.
Během čtení zkuste následující cvičení : Začňete s dýcháním hluboko z bránice. Jedním ze způsobů, jak můžete zjistit, jestli dýcháte správně, je položit si ruku na břicho, měla by se pohybovat nahoru dolů s každým nádechem a výdechem. Pokuste se skoro nehýbat hrudníkem.
Nyní se pomalu nadechněte nosem, nádech by měl trvat 5 sekund. Počítejte si 1 - 5 a výdech zadržte na sekundu. Nyní pomalu a potichu vydechujte počítejte si od 5 -1, trochu při tom otevřete ústa. Počkejte sekundu po výdechu a začněte znovu.
Jak se cítíte? Pokračujte ve cvičení. Ve skutečnosti to je výborné cvičení, které můžete praktikovat kdekoliv a kdykoliv. Zvlášť užitečné je ve stresujících situacích vašeho denního koloběhu, při řízení auta, jednání s obchodními partnery, nebo v rozhovoru s vaší rodinou.
Tréning s přístrojem vyžaduje klidné místo a co nejmenší možností rozptýlení.
Na začátku je možné použít jen sluchovou zpětnou vazbu se zavřenýma očima.
Vaše mysl má přirozenou tendenci být příčinou stresu. Směrujte svou pozornost na způsob dýchání a hned ucítíte jak se napětí uvolňuje. Zjistíte, že relaxační dýchání se stane součástí vašich denních činností. Opakování je klíčem!

Spánek
Když se místo spánku převalujete z boku na bok, můžete aktivované vědomí vhodnou stimulací uvést do pokojného stavu. Program Dobrou noc nebo Konec dne nahradí prášky na spaní.
Při pravidelném používání dokáží definitivně odstranit i dlouholeté potíže se spánkem

Energie
Když se ráno nemůžete „probudit“ a při tom jste před půl hodinou vstal, Vrcholný výkon, program oblíbený i mezi sportovci, ušetří váš žaludek od ranní kávy, nebo jiných životobudičů. Slouží také na dobíjení energie po těžké noci nebo dlouhém dnu.
Vědecké výzkumy dokazují, že audiovizuální stimulace v určitých frekvencích zvyšuje IQ i intelektuální funkce a více synchronizuje mozkové hemisféry.
 
Tvořivost
V hladině theta přijdete na jiné myšlenky. Prostřednictvím podvědomí můžete překročit svůj stín. Programy s častými frekvenčními skoky, a vizuálními a zvukovými efekty nutí mozek rychle se přizpůsobovat. Zvyšuje se tak schopnost kreativity a rychlého přenosu informací.

Meditace
Tyto programy dostanou mysl do hladiny alfa nebo theta, tedy do stavu absolutního klidu. Pravidelným užíváním stoupá přirozená schopnost navozovat stavy meditace samostatně.
Jestliže vás zajímá vědomí v širších souvislostech, program Vědomí těla a duše může být vstupní branou k poznání.
Vědecké výzkumy dokazují, že audiovizuální stimulace v určitých frekvencích zvyšuje IQ i intelektuální funkce a více synchronizuje mozkové hemisféry.

Léčení závislosti
Na léčení závažných druhů závislosti se používají různé biofeedbackové technologie. Během AVS sezení si snažíme vsugerovat že návyky nepotřebujeme a máme důvody ke skoncování s nimi. Důležitá je ovšem dostatečná motivace.